معرفی Thrustmaster TCA Captain Pack Airbus Edition

 

Thrustmaster اولین بار سری TCA Airbus را در سال 2020 با TCA Airbus Sidestick به عنوان اولین ورود خود به بازار هواپیماهای غیرنظامی معرفی کرد. در حالی که Thrustmaster در گذشته انواع مختلفی از استیک ها و سخت‌افزارهای مرتبط با شبیه سازپرواز را تولید کرده است؛ این اولین باری بود که آنها برای یک برند هواپیمایی خاص را برای ایجاد یک مدل سفارشی انتخاب کردند. سپس ساید استیکTCA Throttle Quadrant ریلیز شد که استارت موتور و دریچه گاز را به عنوان یک محصول جداگانه اضافه کرد. در نهایت،TCA Throttle Quadrant Add On  منتشر شد، که این مجموعه را با  افزودن فلپ، اسپویلر و سایر کنترل‌ها تقویت کرد.

 

داخل جعبه این محصول، همه چیزهایی که نیاز دارید یافت می شود؛ که شامل دو Control unit (استیک و تراتل و add on) می باشد و حتی پیچ هایی که شما نیاز دارید تا توسط آنها این مجموعه را اسمبل کنید. این محصول فوق العاده به خوبی بسته بنده شده و برای کاربران ارسال خواهد شد.

 

 

 

 

این ست کاملا شبیه به طراحی هواپیمای ایرباس می باشد. همه چیز از رنگ ها گرفته تا ارگونومی محصول، همه از هواپیمای ایرباس طراحی و الهام گرفته شده اند و تقریبا شبیه به استیک واقعی موجود در ایرباس است. نه تنها این، بلکه زمانی که می خواهید با این استیک پرواز کنید فوق العاده راحت است.

 

حرکت دادن استیک یک مقاومت خاصی دارد که به شما کمک می کند تا برای پرواز از input های دقیق استفاده کنید. البته این به این معنی نیست که استیک دارای Dead zone بیهوده ای است؛ به این معنی است که این استیک به صورت واقعی طراحی شده تا حس پرواز را به خوبی به شما منتقل کند. برای کمک به عمر طولانی مدت این محصول این شرکت از فناوری H.E.A.R.T خود استفاده کرده است. در نهایت، با کار کردن با این استیک، محصول شما در طول زمان تحلیل نمی رد یا اینکه یک سری حرکات خودسر انجام نمی دهد. این عیب ها را ما در محصولات لاجیتک مانند Logitech Extreme 3D PRO میبینیم که پس از چند ماه استیک خودسرانه یک سری حرکت حول Z axis  خود وارد می کنند. (اما این به این معنا نیست که Logitech Extreme 3D PRO استیک خوبی نیست؛ تمامی محصولات یک سری نقاط صعف دارند)

 

این استیک دارای دکمه هایی مانند Trigger، Hat switch،A/P Disengage  و Push to talk می باشد.

 

این استیک تمامی محورها را پوشش می دهد و همچنین دارای مکانیزم Twisting می باشد که از آن برای کنترل رادر و Nose wheel steering استفاده می شود. همچنین می توانید حرکت رادر را توسط استیک قفل کنید اگر از پدال استفاده می کنید. بر روی پایه این استیک 12 دکمه قابل برنامه ریزی و یک تراتل که قابلیت reverse هم دارد وجود دارد.

 

 

یکی از چیزهایی که در مورد این ساید استیک واقعا منحصر به فرد است. این است که می تواند دکمه های بالایی را برای تعویض دست عوض کنید. منظور این است که این استیک برای راست دست ها و چپ دست ها کاملا قابل استفاده است.

 

در جعبه دو بخش از قبل مونتاژ شده اند، اما برای اتصال بخش ها به استیک به قسمت اضافه، باید از کابل های موجود استفاده کنید.

 

استفاده از تراتل این استیک واقعا لذت بخش هستش. شما به راحتی می توانید تراتل رو در موقعیت TOGA قرار دهید. تراتل این مجموعه خوب هستند و حرکتی یکنواخت دارند و زمانی که به هر Detent می رسیم یک صدای کلیک مانند که شبیه به هواپیمای ایرباس می باشد تولید می کند. اما یکی از ضعف های اصلی تراتل این مجموعه این است که بعد از CLB با یک حرکت کوچک Detent هارو رد می کند.

 

البته مکانیزم ریورس این تراتل فوق العاده است. طوری که شما حتما باید Clipهای زیر تراتل را بگیرید و بعد به مرحله ریورس میره و زمانی هم که از حالت ریورس خارج میکنید تراتل رو Clipها به حالت نرمال خود برمیگردند و یک صدایی تولید می کند که متوجه شوید به حالت نرمال درآمده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

درکنار تراتل، فلپ ها و اسپویلرهارو داریم که به این مجموعه اضافه شده اند. در نگاه اول، آنها شبیه به هواپیمای واقعی هستند. با این حال اسپویلر را به خوبی طراحی نکرده اند. شرکت تراست مستر در طراحی اسپویلرها دقت خوبی نداشته و شبیه هواپیمای واقعی نمی باشد. Arm کردن اسپویلر با بالاکشیدن لیور ممکن نیست.

 

سایر دکمه ها کیفیت خوبی دارند؛ اما سوئیچ های استارتر موتور و همچنین Parking brake کمی شل هستند. به این دلیل در طول پرواز اگر دستتون به طور ناگهانی به Landing gear lever برخورد کنه چرخ ها باز یا بسته می شوند.

 

 

اطلاعیه

  • سلام و درود خدمت بزرگواران،
    اعتبار هاست دانلود پرشین ایکس پلین به اتمام رسیده و دیگر فایل ها قابل دانلود نیستند.

    همچنین سایت پرشین ایکس پلین تا تاریخ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ در دسترس بوده و پس از آن برای همیشه از دسترس خارج میشود (به دلیل مشغله کاری زیاد و به دور از دنیای شبیه ساز)

    اما با توجه به درخواست شما عزیزان، ویدیو های یوتیوب و آپارات پرشین ایکس پلین حذف نخواهد شد.
متوجه شدم