شبیه ساز پرواز X-Plane 12 - معرفی قابلیت ها + عکس و فیلم

 

ایکس پلین 12 ، تحولی بزرگ

 

تامپسون مکس و بقیه اعضای تیم Laminar Research در همایش سالانه FlightSimExpo در سن دیه گو به روی صحنه رفته و از شبیه ساز جدید ساخته این تیم ، یعنی X-Plane 12 رونمایی کردند.

 

ارائه با رونمایی از تریلر جنگنده F14 Tomcat جدید ، با سیستم به روز شده و HUD با عملکرد فوق العاده آغاز شد. یک HUD اصلاح شده که با حرکت سر در کاکپیت ، زاویه دیداری هد آپ هم تغییر میکند؛ یکی از بزرگ ترین مشکلاتی که قابلیت HUD در X-Plane 11 دارد. ویدیو پیش نمایش با اعلام اینکه هواپیمای جدید به طور پیش فرض با X-Plane 12 عرضه میشود ، به پایان رسید.

 

 

آستین پیشرفت فنی شبیه ساز جدید را با به روز رسانی سیستم آب و هوا آغاز کرد. در ایکس پلین 12 تغییرات آب و هوا به آرامی صورت گرفته و بسیار جلوه طبیعی تری دارد؛ بر خلاف ایک پلین 11 که خیلی سریع و ناگهانی ، آب و هوا به یکباره تغییر میکند.

 

 

سیستم آب و هوایی جدید از NOAA Grib Models (اداره ملی اقیانوسی و جوی) برای پیش بینی آب و هوا اصتفاده میکند تا اطمینان حاصل شود که تغییرات در زمان پرواز در سطح جهان یک دست و یکپارچه است.

 

 

 

در کنار آب و هوا ، تغییرات دما هم باعث ایجاد یخ میشود که در X-Plane 12 اصلاح شده است.

 

نفر بعدی بن ساپنیک بود که به سیستم بازسازی ابر ها (Clud Rendering) پرداخت. سیستم Cloud Rendering در ایکس پلین 12 کاملا درحال بازسازی است و ابر های کاملا جدید تر ، طبیعی تر و همینطور حجیم تر را به ارمغان می آورد. ابر های جدید از فناوری Ray Mrking استفاده میکنند و همچنین ادعا میشود فشار کمتری به کارت گرافیک وارد میشود.

 

 

تاثیرات آب و هوا بر روی زمین هم در ایکس پلین 12 کاملا نو سازی شده است. گودال های حجمی و برف نیز به عنوان بخشی از این سیستم جدید وارد میشوند.

 

الکس از تیم هنری Laminar Research در قسمت بعد به ناوگان جدید X-Plane 12 پرداخت. از آنجایی که هواپیما های خود Laminar حرفی برای گفتن ندارند، این بار میخواهند همه را تحت تاثیر قرار دهند. در ایکس پلین 12 شاهد هواپیمای ایرباس 330 خواهیم بود که توسط خود آستین توسعه یافته و با سیستم های نوآوری شده ای طراحی شده تا خلبانان را تحت تاثیر قرار دهد.

 

 

هر پمپ هیدرولیک از A330 واقعی الگوبرداری شده ، همه با هم کار میکنند تا سیستم Fly By Wire به خوبی کار کند. الکس در ادامه تمام ویژگی هایی را که در صفحات ECAM گنجانده شده ، توصیف کرد. از لود صفحه APU در زمان استارت آپ تا لود صفحه لندیگ گیر ها در فاینال اپروچ.

 

موضوع بعدی ، صدا های شبیه ساز بود. تایید شد که همه هواپیما های بعدی دارای صدا های FMOD هستند. همچنین صدا های محیطی موج ها ، خش خش درختان و حتی صدای پرندگان به شبیه ساز اضافه شده است. همه صدا ها به عوامل محیطی مانند باز و زمان روز واکنش نشان می دهند و به طور خودکار تغییر میکنند. همچنین صدا های وسایل نقلیه در فرودگاه هم به صورت هوشمند  و نسبت به کاری که انجام می دهند ، تغییر میکنند. مانند لیفت هیدرولیک در کامیون های کترینگ یا بیشتر شدن صدای موتور ماشین پوش بک.

 

 

یک ویژگی جدید که خیلی وقت است منتظر آن هستیم ، متحرک شدن تمامی جتوی ها است که در ایکس پلین 12 این قابلیت عملی میشود.

 

 

مبحث بعدی در رابطه با Scenery های این شبیه ساز جدید بود. اولین مورد درختان بود ، از نمای نزدیک درختان به صورت سه بعدی کامل نمایش داده میشوند و همچنین نسبت به عوامل محیطی مانند باد واکنش نشان میدهند و تکان میخورند.

 

در ایکس پلین 12 شاهد قابلیت تغییر فصل هستیم. با استفاده از داده های آب و هوای واقعی ، شبیه ساز قادر خواهد بود تا فصول مختلف را در نقاط مختلف جهان شبیه ساز کند.

 

 

 

 

سیستم Autogen (که کار آن بازسازی آبجکت های سه بعدی مانند ساختمان ها و جنگل ها است) هم یک به روز رسانی اساسی داشته و طبقه بندی جدیدی از مناطق مانند صنعتی ، تجاری و مسکونی را به ارمغان می آورد. همچنین آبجکت های جدیدی مانند استادیوم های جدید ، زمین های گلف ، پارک ها و حتی گورستان ها هم به روز شده اند.

 

آب هم آخرین به روز رسانی بصری بود که در این همایش مورد برسی قرار گرفت. مانند بسیاری از مناطق ، آب نیز با امواج سه بعدی جدید در معرض به روز رسانی گرافیکی قرار گرفته است. در ویدیو زیر جزئیات بیشتری را میتوایند مشاهده کنید :

 

 

یکی از قابلیت های جالبی که در ایکس پلین 12 شاهد آن هستیم ، کنترل های جداگانه در هواپیما ها است. در ایکس پلین 12 شما قادر هستید تا 2 یوک یا استیک مجزا را به شبیه ساز خود وصل کرده و از هر دوی آن ها استفاده کنید.

 

تا حدودی لیست هواپیما های جدیدی که قرار است به ایکس پلین 12 اضافه شوند ، شامل موارد زیر است که ویدیو معرفی دو فروند از آن ها را در پایین میتوانید مشاهده کنید :

  • Airbus 330
  • F-14 Tomcat
  • Cirrus SR22
  • Austin "Lancair Meyer" (N844X)
  • Citation X

 

 

 

یکی از اعضای جدید تیم ، جیم ، در کنار هیئت مدیره برای برسی سیستم جدید ATC حاضر شدند. این سیستم باید به روزرسانی های زیادی را دریافت کند و یک رابط کاربری عمومی را برای بهبود قابلیت استفاده و مجموعه ویژگی های آن دریافت کند. بسیاری از برگه های جدید به سیستم ATC اضافه شده است که شامل گزارش ، لیست فرکانس و فرکانس های ATIS مربوطه ، و همچنین فلایت پلن و گفتگوی اطلاعات است. منوی فرمان ATC نیز به روز شده است تا تجربه کاربر را بهبود بخشد. کاربران در حال حاضر گزینه هایی برای صحبت با ATC خواهند داشت. اکنون نیز می توانید از حالت push-to-talk برای مکالمه با ATC استفاده کنید ، درست مانند ATC دنیای واقعی.

 

دستورات VFR نیز برای بهبود پرواز VFR در ادامه ، با بازخوانی ترافیک و بازخوانی زمین اضافه شده است ، بدین معنا که دیگر هنگام فرود در نزدیکترین قله کوه قرار نخواهید گرفت.

 

 

در جلسه پرسش و پاسخ هم سوالاتی مطرح شد که شاید برای شما هم جوابشان جالب باشد :

 

سوال: اگر کسی ایکس پلین 11 را خریداری کرده باشد ، میتواند به راحتی آن را به ایکس پلین 12 ارتقا دهد؟

جواب: بله ، با ریجستریشن کدی که ایکس پلین 11 را خریداری کرده اید ، میتوانید ایکس پلین 12 را هم اکتیو کنید.

سوال: آیا برنامه برای هلیکوپتر جدید در ایکس پلین 12 وجود دارد؟

جواب: بله ، وجود خواهد داشت ، اما من آن را برای غافلگیری میگذارم.

سوال: تاریخ انتشار ایکس پلین 12 کی هست؟

جواب: هنوز چیزی برای اعلام وجود ندارد ، اما در نزدیک ترین زمان ممکن آن را در تویتر منتشر خواهیم کرد.

اطلاعیه

  • سلام و درود خدمت بزرگواران،
    اعتبار هاست دانلود پرشین ایکس پلین به اتمام رسیده و دیگر فایل ها قابل دانلود نیستند.

    همچنین سایت پرشین ایکس پلین تا تاریخ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ در دسترس بوده و پس از آن برای همیشه از دسترس خارج میشود (به دلیل مشغله کاری زیاد و به دور از دنیای شبیه ساز)

    اما با توجه به درخواست شما عزیزان، ویدیو های یوتیوب و آپارات پرشین ایکس پلین حذف نخواهد شد.
متوجه شدم